Home > Life Notes, Sharing > Menjelang tahun baru….

Menjelang tahun baru….

Saya bukan di kalangan mereka yang ternanti-nanti sambutan tahun baru saban tahun. Bagi saya tahun baru tidak pernah memberi apa-apa signifikan jika dilihat drpd aspek perubahan tahun semata-mata. Berlalunya detik 12 malam tidak perlu di tunggu dan diiringi dengan ‘countdown’ kerana ia sama shj dengan saat2 lain yang berlalu; ia tetap berlalu detik demi detik walaupun tak ada orang yang mengira ‘countdown’ detik itu. Berlalunya saat itu adalah sebahagian dari sunnatullah, ia tetap berlaku dengan izin Allah, sehingga ditentukan sebaliknya…

Satu-satunya signifikan tahun baru bagi saya ialah ia merupakan ulangtahun perkahwinan saya. Tahun 2010 menandakan genap enam tahun usia perkahwinan saya dengan isteri tercinta. Banyak yang boleh dikongsi daripada pengalaman 6 tahun tersebut, mungkin di masa akan datang.

Untuk kali ini, cukuplah kalau saya ucapkan kesyukuran atas sebuah perkahwinan yang agak pelik jika dibandingkan dengan senario hari ini. Saya berkahwin pada 1 jan 2004 setelah bertunang kurang 6 bulan sebelumnya, itu tidak pelik. Saya mengenali calon isteri lebih kurang 2 bulan sebelum bertunang. Itu pun tidak pelik.

Yang agak ‘pelik’ ialah saya berkahwin dengan orang yang saya tidak pernah berbual secara live atau melalui telefon, tidak pernah chat atau SMS, tidak pernah keluar ‘dating’ dan tidak pernah ‘kenal’ sebelum daripada majlis akad nikah itu. Itu agak pelik bagi kebanyakan orang di sekeliling saya.

Jadilah akad nikah itu sebagai permulaan segalanya, dalam suasana penuh barakah dan diiringi pahala insya allah.

Semoga Allah terus memberkati…

(ikuti catatan isteri saya mengenai 6th anniversary)

Categories: Life Notes, Sharing
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

